2010年2月25日木曜日

ブログ更新がなかなかできてない!(2月25日)

ほにゃ子は託児所で元気に楽しく過ごしているみたいです。仕事が始まり、2月の2週目には宮崎出張があったりでバタバタと日が過ぎています。宮崎の出張は1週間でしたが、その間ほにゃ子は鹿児島の実家へ。なんとまぁ、人見知りもなくなり、私がいなくても元気に数日間過ごしたのです。日曜に伊丹から鹿児島に飛び、実家にほにゃ子を預けてその日に私は宮崎へ。心配だったので火曜の夜に一度帰ってみましたが、おばあちゃんにミルクをもらって機嫌よーくしてました。そのあと金曜日までほにゃ子の顔を見なかったのですが、3日見なかっただけで変わってました!赤ちゃんって毎日成長するんですね。ツル介さんも木曜日(祝日)に鹿児島に来てくれたのですが、やっぱり数日で違っていると言ってました。この1週間でずりばいで前に進めるようになったし!それにしても、さすが3人の子を育てた父母には頭が下がります。

そんなこんなで、出張も無事終わり関西に戻ってきました。帰ってから、ほにゃ子も疲れが出たのか、お腹こわしちゃいましたが。(ロタかノロか!)

この月曜日には、私は新型インフルエンザのワクチンを今更ながら打ちに行きました。副作用なのか、頭痛に始まり、そのあと、多分ほにゃ子のお腹の菌がうつったのもあるのか(?)、胃腸の調子が崩れ、熱まで出ました。でも1日で元気になったのでよかったですが。そんなこんなで久々のブログ更新です!

Honyako seems to be having a good time at the day care center. We’ve been busy since I started to work again. In the second week of this month, I went to Miyazaki on business. The trip was one week, and Honyako stayed at my parents’ in Kagoshima during the week. Surprisingly, she doesn’t cry at strangers any more. She spent a few days without me no problem. I flew with Honyako to Kagoshima on Sunday, left her with my parents, and went to Miyazaki. I was worried and went back to Kagoshima on Tuesday night. I found Honyako happily drinking milk in my mother’s arms. I didn’t see her till Friday then. After three days, she looked different! Babies grow every day, don’t they? Tsurusuke also came to Kagoshima on Thusday (holiday), and he also said Honyako looked different after a few days’ interval. She actually became able to crawl forward—though her belly was still on the floor. Anyways, I was impressed by my parents’ arts of taking care of a baby. Yes, after all, they did raise three kids.

So, my business trip was over with no problem and we came back to Kansai. In the next week, Honyako had an upset stomach; perhaps she got tired after all. (Rotavirus or Norovirus, maybe!)

This Monday, I got the swine flu shot finally. This is perhaps its side effect: I got a headache, then an upset stomach—perhaps I got the virus from Honyako (!?)—and finally got a fever. Luckily I recovered after one day. And so, finally, finally, I’ve updated my blog!

0 件のコメント:

コメントを投稿